بزرگترینـــــــــــ سایت تفریحی و دانلود

Welcome To TafrihiDownload1

به هر کامپیوتر در اینترنت یک آدرس منحصر به فرد به نام IP (Internet protocol) اختصاص داده می شود.

IP از چهار بخش تشکیل شده که با نقطه از هم جدا می شوند. (مانند 125.235.5.82) هر بخش می تواند از 0 تا 255 باشد پس 2 بتوان 8 آدرس مختلف داریم.

هر کامپیوتر در اینترنت IP یگانه ای دارد. سرویس دهندگان IP ثابت دارند که معمولا تغییر نمی کند.

کامپیوترهایی که از طریق خط تلفن به اینترنت وصل می شوند IP پویا و متفاوتی دارند، که با هر بار اتصال به اینترنت، توسط ISP اختصاص داده می شود .

البته با هر بار اتصال یک IP متفاوت به کاربر تعلق می گیرد.

برای نمایش IP خود از برنامه winipcfg.exe یا ipconfig.exe در xp/2000 استفاده کنید.
و یا می توانید از خدمات سایت هایی که آی پی و مکان آن ( نسبت به همان شماره هایی که در آی پی قرار می گیرد ) را نمایش می دهد استفاده کنید .
مثل :

ip-adress.com

نویسنده: علــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی ׀ تاریخ: سه شنبه 20 / 6 / 1390برچسب:اینترنت,شبکه,هک,ip,ادرس ,گوگل,اموزش ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

این حوادث پر هزینه ترین هستند.

۱- حادثه چرنوبیل

ميزان خسارت: ۲۰۰ میلیارد دلار

در تاریخ ۲۶ آوریل ۱۹۸۶انفجار در نیروگاه اتمی چرنوبیل باعث آلودگی بیش از ۵۰ درصد سطح کشور اکراین شد. 7/1 میلیون نفر در این حادثه دچار آسیب شدند و هنوز آثار آن مثل بیماری سرطان باقی مانده است. هزینه پاک‌سازی و تعمیر و جبران خسارت این حادثه نزدیک به ۲۰۰ میلیارد دلار برآورد شده است. فقط ایجاد یک حفاظ فلزی دور این نیروگاه، نزدیک ۲میلیارد دلار خرج برداشته است.

 2- حادثه شاتل فضایی کلمبیا

ميزان خسارت: ۱۳ میلیارد دلار

در تاریخ ۱ فوریه ۲۰۰۳، شاتل فضایی کلمبیا در هنگام بازگشت به زمین منفجر شد. علت حادثه سوراخی بود که ۱۶ روز قبل و در هنگام پرواز کلمبیا به سمت فضا در یکی از بال‌های شاتل ایجاد شده بود. هزینه‌ای نزدیک به ۱۳ میلیارد دلار برای فرستادن این فضاپیما و مطالعات و تحقیقات انجام شده برای این پرواز صورت گرفته بود ( به غیر از هزینه خود فضاپیما). این حادثه پر خرج‌ترین حادثه سفر تحقیقاتی جهان نام گرفته است.

 ۳- نشت نفت از نفتکش Prestige

ميزان خسارت:  ۱۲ میلیارد دلار

در تاریخ ۱۳ نوامبر ۲۰۰۲، نفت‌کش پرستیژ حامل ۷۷۰۰۰ تن نفت سنگین در نزدیک سواحل اسپانیا دچار حادثه شد. کاپیتان از نیروهای ساحلی اسپانیا درخواست کمک کرد. ولی آن‌ها نفت‌کش را مجبور کردند از سواحل اسپانیا دور شود. بعد از آن بود که کشتی در طوفان گرفتار شد و سوخت آن در دریا پراکنده شد. هزینه پاک‌سازی نفت رهاشده نزدیک به ۱۲ میلیارد دلار تخمین زده شد.

 ۴- حادثه شاتل Challenger

ميزان خسارت: هزینه ۵/۵ میلیارد دلار

در تاريخ ۲۸ ژانویه ۱۹۸۶، شاتل فضایی چلنجر، ۳۷ ثانیه بعد از پرواز منفجر شد. اشکال در یکی از مخازن سوخت و نشت سوخت مایع حامل شاتل عامل انفجار بود. هزینه ساخت شاتل بیش از ۴/۵ میلیارد دلار و نزدیک ۱ میلیارد دلار نیز هزینه تجهیزات آسیب دیده در اثر این انفجار بوده است.

 ۵- انفجار گاز در خطوط لوله شرکت Alpha Oil

ميزان خسارت: ۳/۴ میلیارد دلار

در تاریخ ۶ جولای ۱۹۸۸ انفجار در لوله انتقال سوخت یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های نفتی جهان رخ داد و ۱۶۷ کشته در پي داشت.

 6- نشت نفت از نفت کش شرکت Exxon

ميزان خسارت: ۲/۵ میلیارد دلار

در تاریخ ۲۴ مارس ۱۹۸۹ نشت نفت از یکی از نفت‌کش‌های شرکت Exxon رخ داد كه هزینه پاک‌سازی نفت رها شده نزدیک به ۲/۵ میلیارد دلار برآورد شد.

 7- سقوط جنگنده B-2

ميزان خسارت: ۱/۴ میلیارد دلار

در تاریخ ۲۳ فوریه ۲۰۰۸، یکی از ۲۱ بمب‌افکن‌های B-2 ساخت آمریکا لحظاتی بعد از پرواز سقوط کرد. علت حادثه نفوذ رطوبت به سیستم رایانه‌ای کنترل پرواز بود. این حادثه پرخرج‌ترین حادثه هوایی جهان نیز است. هر دو خلبان هواپیما با خروج اضطراری نجات یافتند. هر کدام از این جنگنده‌ها نزدیک به ۱/۴ میلیارد دلار ارزش دارند.

 8- حادثه تصادف قطار در کالیفرنیا

ميزان خسارت: ۵۰۰ میلیون دلار

در تاریخ ۱۲ سپتامبر ۲۰۰۸، در اثر برخورد قطار در کالیفرنیا ۲۵ نفر کشته شدند. پرداخت غرامت به بازماندگان این حادثه ۵۰۰ میلیون دلار برای شرکت راه‌آهن خرج تراشيد.

 9- سقوط تانکر حامل سوخت از پل Wiehltal در آلمان

‌ميزان خسارت: هزینه ۳۵۸ میلیون دلار

در تاریخ ۲۶ آگوست ۲۰۰۴، تانکری حامل ۳۲۰۰۰ لیتر سوخت، از روی پلی در آلمان سقوط کرد و منفجر شد. هزینه اولیه تعمیر پل حدود ۴۰ میلیون دلار و هزینه ساخت پل جدید ۳۱۸ میلیون دلار خرج داشت.

 10- غرق شدن تایتانیک

‌ميزان خسارت: ۱۵۰ میلیون دلار

در تاريخ ۱۵ آوریل 1912 کشتی تایتانیک غرق شد و بیش از ۱۵۰۰ مسافر آن کشته شدند. هزینه ساخت این کشتی در آن زمان ۷ میلیون دلار بود که به زمان حال حدود ۱۵۰ میلیون دلار می‌شود.
نویسنده: علــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی ׀ تاریخ: سه شنبه 20 / 6 / 1390برچسب:داستان,دانستنیها,خصارت,تایتانیک,کشتی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

روی یکی از درایو های خود راست کلیک کرده و بعد گزینه Properties  را انتخاب کرده


به تب یا زبانه Tools بروید و در آنجا روی کلید Backup یا backup Now … کلیک کنید


در پنجره پنجره باز شد کلید Next را بزنید


در مرحله بعد دو گزینه دارد که شما باید اولی را انتخاب کنید یعنی


Backup File and Settings


بعد Next بزنید سپس چهار گزینه درمقابل شما قرار میگیرد که برای Backup گرفتن


از ریجیستری باید چهارمی را انتخاب کرد بعد next  بزنید


در مرحله بعد از پنجره Items to back up  روی علام + کنار My Computer کلیک کنید


و سپس System State را تیک بزنید دوباره کلیدnext  را بزنید  سپس مسیری که می خواهید فایل


Back up را قرار داده و نام آن را انتاخب کرده و کلید next را بزنید و بعد از آن کلید Finish


و صبر کنید تا Back up کامل شود


چند دقیقه ای طول می کشد


به این ترتیب اگر فایلی را به اشتباه از ریجیستری پاک کنید قادر خواهید بود آنرا به سرجای خود


بازگردانید


برای باز گردانی نیز روی یکی از درایو های خود راست کلیک کرده و بعد گزینه Properties  را انتخاب کرده


به تب یا زبانه Tools بروید و در آنجا روی کلید Backup یا backup Now … کلیک کنید


در پنجره پنجره باز شد کلید Next را بزنید


و این دفعه گزینه دوم را انتخاب کرده  یعنی Restore Files And Settings بعد مسیر فایل خود را انتخاب کنید

نویسنده: علــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی ׀ تاریخ: سه شنبه 20 / 6 / 1390برچسب:ویندوز ,ترفند,کامپیوتر,رجیستری,اینترنت,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

دانلود کنید
دانلود انیمیشن کوتاه

نویسنده: علــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی ׀ تاریخ: سه شنبه 20 / 6 / 1390برچسب:انیمیشن, انیمیشن جدید, دانلود انیمیشن, دانلود انیمیشن جدید, دانلود انیمیشن کمدی, دانلود انیمیشن کوتاه, دانلود ویدئو کلیپ, دانلود ویدئو کلیپ خنده دار, دانلود کلیپ, دانلود کلیپ باحال, دانلود کلیپ برای موبایل, دانلود کلیپ جدید, دانلود کلیپ خارجی, دانلود کلیپ خنده دار جدید, دانلود کلیپ موبایل, کلیپ, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

 

دانلود کنید
دانلود کلیپ خنده دار

نویسنده: علــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی ׀ تاریخ: سه شنبه 20 / 6 / 1390برچسب:دانلود فیلم هندی خنده دار, دانلود ویدئو کلیپ, دانلود ویدئو کلیپ خنده دار, دانلود ویدئو کلیپ فیلم هندی, دانلود کلیپ, دانلود کلیپ ایرانی, دانلود کلیپ با حال, دانلود کلیپ باحال, دانلود کلیپ برای موبایل, دانلود کلیپ جدید, دانلود کلیپ خارجی, دانلود کلیپ خفن, دانلود کلیپ خنده دار, دانلود کلیپ خنده دار جدید, دانلود کلیپ موبایل, دانلود کلیپ ویدئو, کلیپ, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

نویسنده: علــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی ׀ تاریخ: سه شنبه 20 / 6 / 1390برچسب: دانلود کلیپ, دانلود کلیپ ایرانی, دانلود کلیپ با حال, دانلود کلیپ باحال, دانلود کلیپ برای موبایل, دانلود کلیپ خفن, دانلود کلیپ خنده دار, دانلود کلیپ خنده دار جدید, دانلود کلیپ موبایل, دانلود کلیپ ویدئو, سوتی +18, سوتی خفن, سوتی صدا و سیما, سوتی های تلویزیونی, سوتی های صدا و سیما, کلیپ, کلیپ سوتی تلویزیون, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀


ادامه مطلب
نویسنده: علــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی ׀ تاریخ: پنج شنبه 17 / 6 / 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀


ادامه مطلب
نویسنده: علــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی ׀ تاریخ: پنج شنبه 17 / 6 / 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀


ادامه مطلب
نویسنده: علــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی ׀ تاریخ: پنج شنبه 17 / 6 / 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

عشق رگ ها را باز می‌کند.
تحقیقات نشان داده‌اند که
عشق و دوست داشتن تشکیل پلاک‌ها را در رگ‌ها کاهش می‌دهند. در تحقیقی به تعدادی خرگوش کلسترول خوراندند و تعدادی از آنها محبت را تجربه کردند، محققان دریافتند که در این دسته خطر حمله قلبی و تصلب شرایین کاهش داشته است.

● با
عشق ایمن شوید.
محبت پر قدرت ترین تجربه احساسی است، و مطالعات نشان می‌دهد که وقتی محبت را احساس می‌کنید، تعداد زیادی سلولهای ایمنی و اندورفین تولید می‌شود. حتی تماشای یک فیلم رومانتیک و عاشقانه، سبب افزایش ایموگلوبین می‌شود.

● با افرادی که دوست دارید در تماس باشید.
تماس با انسان‌ها، به عنوان یک تکنیک قوی، تولید اندورفین، هورمون رشد و DHEA را افزایش می‌دهد و از طرف دیگر استرس را کاهش می‌دهد. در حقیقت بیمارانی که با افراد دیگر در تماس می‌باشند، نسبت به بیمارانی که تنها می‌باشند زودتر بهبودی می‌یابند. بنابراین برای یکدیگر پیام عاشقانه بفرستید، یکدیگر را در آغوش بگیرید و سبب بهبودی سلامت همدیگر بشوید.

● افزایش عمر با محبت به خانواده
افراد پیر یا صد ساله توسط خانواده هایشان دوست داشته و گرامی ‌داشته می‌شوند. طبق مطالعات، افرادی که زندگی شادی دارند، کمتر دچار بیماری می‌شوند و عمرشان هم افزایش پیدا می‌کند. یک رابطه معنادار با خانواده به طور خودکار به وجود نمی‌آید، بلکه باید برای آن تلاش کرد و سپس آن را نگه داشت.
 
اگر برای روابط خود در خانواده اهمیت قائل شوید، احساس عشق، محبت و تعلق خاطر در خانواده به وجود می‌آید. در خانواده خود، اعتماد، کمک به یکدیگر، عشق، صلح و صفا، گوش دادن به حرفهای طرف مقابل، انسانیت، صداقت و عدا لت را حکمفرما سازید.

● افزایش
عشق در زندگی
اگر
عشق با سلامتی برابر است، چگونه آن را آشکار سازیم؟ باید برای آن وقت و انرژی به کار ببرید. راه‌های عشق ورزیدن به معشوق خود را بیاموزید. برای نمونه یک غذا بپزید یا ظروف را بشویید. یا یک کارت پستال برای وی بفرستید تا به این طریق او را خوشحال کنید. نیازی نیست که پول زیادی صرف کنید، بلکه باید نشان دهید که مواظب وی هستید و او را تحسین می‌کنید. باید محبت خود را ابراز کنید. امیدوارم به نتایج مثبتی در زمینه عشق ورزیدن به طرف مقابل خود، برسید.
نویسنده: علــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی ׀ تاریخ: پنج شنبه 17 / 6 / 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

 
 
 
 
 
 
 

ادامه مطلب
نویسنده: علــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی ׀ تاریخ: پنج شنبه 17 / 6 / 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

 
آب از آب تکان نمی خورد!
آب از او گرم نمی شود!
آب از دستش نمی چکد!
آب از سر چشمه ِگل است!
آب پاکی را روی دستش ریخت!
آب در كوزه و ما تشنه لبان میگردیم !
آب را گل آلود می کنه که ماهی بگیره!
آب زیر پوستش افتاده!
آب که از سر گذشت، چه یک ذرع چه صد ذرع ، چه یک نی چه صدنی!
آب که به گلو رسید بچه زیر پا است.
آب که سر بالا رفت، قورباغه ابو عطا می خونه!
آب که یه جا بمونه، می گنده.
آب نمی بیند ورنه شناگر قابلیست!
آب، سنگها را می ساید.
آبکش به کفگیر می گه تو سه تا سوراخ داری!
آتش که الو گرفت، خشک و تر می سوزد!
آتش نشاندن و اخگر گذاشتن کار خردمندان نیست.
آخر شاه منشی، کاه کشی است!
آخر شوخی به دعوا می کشد.
آدم با كسی كه علی گفت، عمر نمیگه !
آدم بد حساب، دوبار میده !
آدم پول را پیدا می کند، نه پول آدم را

 

بقیه در ادامه مطلبببببببببببببببببببببببب


ادامه مطلب
نویسنده: علــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی ׀ تاریخ: جمعه 16 / 6 / 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

چار دیواری اختیاری !
چاقو دسته خودشو نمیبره !
چاه كن همیشه ته چاهه !
چاه مكن بهر كسی، اول خودت، دوم كسی !
چاه نكنده منار دزدیده !
چرا توپچی نشدی !

بقیه در ادامه مطلببببببببب


ادامه مطلب
نویسنده: علــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی ׀ تاریخ: جمعه 16 / 6 / 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

كاه از خودت نیست كاهدون كه از خودته !
كاه بده، كالا بده، دو غاز و نیم بالا بده !
كاه پیش سگ، استخوان پیش خر !
كاه را در چشم مردم می بینه كوه را در چشم خودش نمی بینه !
كاهل به آب نمیرفت، وقتی میرفت خمره میبرد !
كباب پخته نگردد مگر به گردیدن !
كبكش خروس میخونه !
كپه هم با فعله است ؟!
كجا خوشه؟ اونجا كه دل خوشه !
كج میگه اما رج میگه !
كچلی را گفتند: چرا زلف نمیگذاری ؟ گفت : من از این قرتی گریها خوشم نمیاد !
كچل نشو كه همه كچلی بخت نداره !
كچلیش، كم آوازش !
كدخدا را ببین ، ده را بچاپ !
كرایه نشین، خوش نشینه !

بقیه در ادامه مطلببببببببببببببببببببببببب


ادامه مطلب
نویسنده: علــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی ׀ تاریخ: جمعه 16 / 6 / 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

یک ترفند ساده شما می‌توانید کامپیوتر خود را در 4 ثانیه به صورت استاندارد خاموش کنید،این کار با نگه داشتن کلید پاور نیز امکان پذیر است اما در دراز مدت قطعات کامپیوتر آسیب می‌بینند در این جا به روش صحیح آن می‌پردازیم.

برای این کار:

Windows Task Manger را باز کنید(Ctrl+Alt+Del)

از منوی Shut Down در حالی که کلید Ctrl را نگه داشته اید بر روی Turn Off  کلیک کنید.

حال خواهید دید که پس از 4 ثانیه کامپیوتر شما خاموش می‌شود.

نکته : این ترفند بر روی تمامی گزینه های منوی Shut Down عملی خواهد بود برای مثال می‌توان به جای خاموش کردن سریع اینبار بر روی Restart کلیک کنید تا کامپیوتر 4 ثانیه بعد Restart بشود.


نویسنده: علــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی ׀ تاریخ: جمعه 16 / 6 / 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

اینترنت کند پدیده غریبی نیست. اما راه‌هایی برای کنارآمدن با این موضوع هست.
هیچکس از کار کردن با اینترنت کند لذت نمی‌بره؛ ارسال ایمیل با حجم بالا، فرستادن فایل برای دوست و یا انتظاری که بابت باز شدن یک صفحه ساده باید کشید روح آدم رو فرسایش می‌ده!

اما برای خیلی‌ها چاره‌ای جز کنار آمدن با این شرایط نیست. در این نوشته به چند روش برای کار کردن با اینترنت كم سرعت اشاره می‌کنیم

فشرده‌سازی فایل‌ها
اگر می‌خواهید چند فایل ارسال کنید بهتر است از فشرده‌سازی استفاده کنید. کمپرس کردن فایل‌ها به شکل دراماتیکی حجم را کم‌ می‌کند. Winzip و WinRAR دم دست‌ترین برنامه‌ها برای فشرده‌سازی هستند.
 
سرعت مرورگر را افزایش دهید
گرافیک برای بسیاری مهم است (و البته ما!) اما فراموش نکنید که اینترنت کند چیز دیگری است. برای این که گرافیک رو غیر فعال کنید:

1- در بخش tools مرورگر سراغ internet option بروید
2- حالا روی Advanced کلیک کنید
3- بخش Multimedia را پیدا کنید
تیک این بخش‌ها رو حذف کنید:
Play animations in Web pages
 Play sounds in Web pages
 Play videos in Web pages
Show pictures

از distribution lists استفاده کنید
معمولا ایمیل‌ها برای افراد یک گروه سریع تر فرستاده می‌شوند تا اینکه تک تک برای هر کدام بفرستید. بنابراین بهتر است لیست‌های گروهی داشته باشید. در ضمن اگر از outlook استفاده می‌کنید بد نیست به این لینک هم سری بزنید تا مراحل ساختن distribution lists را ببینید. [learn how to create a distribution list in Outlook]

امضای ایمیل ساده‌ای داشته باشید
امضا ایمیل حرفه‌ای و گرافیكی را فراموش کنید. این امضا‌ها حجم زیادی می‌گیرند و ایمیل شما را سنگین می‌کنند. می‌توانید از امضاهای فونتی ریز و مختلف و رنگ‌های متفاوت برای امضای ساده و سبک استفاده کنید. اگر از امضای گرافیكی استفاده می‌کنید مطمئن شوید که سبک و کوچک هستند تا هم شمای فرستنده و هم دوست گیرنده سریع‌تر کار کنید.[آشنایی با امضای دیجیتال]

صفحات رو ذخیره کنید
اگر احتیاج به سایت‌های مرجع دارید بهتر است قبل از هر کاری صفحه مورد نظرتان را ذخیره کنید. حالا اگر اینترنت قطع شد باز هم می‌توانید به کارتان ادامه دهید.

cache مرورگر را زیاد کنید
وقتی حجم cache مرورگر را زیاد کنید صفحات سایت‌هایی که قبلا دیده‌اید سریع‌تر باز می‌شوند. بسیاری از فایل‌ها و عکس‌هایی که روی سایت‌ها هستند روی دستگاه شما ذخیره می‌شود و کمک می‌کند دفعه بعد که به آن صفحه مراجعه کردید بدون نیاز به دانلود مجدد، صفحه باز شود

• برای افزایش حجم cache:
1- بر روی tools و بعد Internet Options کلیک کنید.

2- در بخش general به دنبال Temporary Internet Files بگردید و روی Settings کلیک کنید.

3- در زیر بخش Check for newer versions of stored pages دکمه Automatically انتخاب شده است.

4- حالا می‌‌توانید این حجم را افزایش دهید ولی زیاده روی نکنید.[چطور سرعت کامپیوتر خود را افزایش دهیم؟]
نویسنده: علــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی ׀ تاریخ: جمعه 16 / 6 / 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀


ادامه مطلب
نویسنده: علــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی ׀ تاریخ: جمعه 16 / 6 / 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀


ادامه مطلب
نویسنده: علــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی ׀ تاریخ: جمعه 16 / 6 / 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

600 اگر سیستم در حال شماره گیری باشد و دوباره شماره گیری نمایید این خطا نمایش داده می شود .

601 . راه انداز Port بی اعتبار می باشد .

602 . Port هم اکنون باز می باشد برای بسته شدن آن باید کامپیوتر را مجددا راه اندازی نمود.

603 . بافر شماره گیری بیش از حد کوچک است .

604 . اطلاعات نادرستی مشخص شده است .

605 . نمی تواند اطلاعات Port را تعیین کند .

606 . Port شناسایی نمی شود .

607 . ثبت وقایع مربوط به مودم بی اعتبار می باشد

 

بقیه در ادامه مطلببببببب


ادامه مطلب
نویسنده: علــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی ׀ تاریخ: جمعه 16 / 6 / 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀


ادامه مطلب
نویسنده: علــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی ׀ تاریخ: جمعه 16 / 6 / 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

محققان دریافته‌اند که قسمتی از مغز که هیجانات و احساسات را کنترل می‌کند، در هنگام مشاهده افراد مشابه خودمان فعال‌تر می‌شود.

دانشمندان توانستند پاسخ این پرسش را که" چرا به طور طبیعی با افراد هم طبقه خود، دوست شده و یا ازدواج می‌کنیم" دریابند.

دکتر کارولینا زینک در انستیتو سلامت ذهنی در مریلند آزمایشی را ترتیب داد که بر اساس آن به 23 نفر اطلاعات افرادی نزدیک به وضعیت اقتصادی ، اجتماعی بالاتر و پایین‌تر آن‌ها نشان داده شد. سپس از طریق MRI فعالیت قسمت مرکزی مغز در هر حالت اندازه‌گیری شد.

بررسی‌ها نشان داد که هر اندازه فرد مورد نظر به ما شبیه‌تر بود، بخش بیشتری از قسمت مرکزی مغز که به مرکز تصمیم و کنترل هیجانات و تصمیمات مربوط است، برای فعالیت باز می‌شد.

در واقع مغز افراد متعلق به طبقه بالای اجتماعی هنگام ملاقات با افراد هم طبقه خود فعال‌تر و مغز افراد متعلق به طبقه پایین هنگام ملاقات با افراد هم طبقه خود، واکنش مثبت دارند.

محققان نشان دادند که این نتایج با نتایج به دست آمده از میمون‌ها بسیار سازگار است. در میمون‌ها نیز رفتارها بسته به موقعیت آنان در گروه متفاوت است.

دکتر زینک می‌گوید: نحوه واکنش و رفتار ما با افراد اطراف خود بر اساس موقعیت اجتماعی آنان نسبت به ما صورت می‌گیرد و به همین علت اطلاعات مرتبط با طبقه اجتماعی افراد برای ما بسیار ارزشمند است.

به عنوان یک انسان ما ظرفیت تشخیص محیط بیرونی را برای انتخاب بهترین و مناسب‌ترین احساس برای خود داریم.

مغز ما حالت ایستا ندارد و می‌تواند خود را با شرایط وفق دهد. زمانی که موقعیت یک شخص عوض می‌شود، انتظار داریم ارزش‌های مرتبط با موقعیت اجتماعی و نظر او نسبت به دیگران نیز در قسمت تصمیم‌گیری تغییر کند.
نویسنده: علــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی ׀ تاریخ: جمعه 16 / 6 / 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

صفحه قبل 1 ... 2 3 4 5 6 ... 13 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , tafrihidownload1.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com